ایران کلینیک

بهترین روش ها برای تقویت موها

سلامتی موها تأثیر زیادی در زیبایی چهره افراد دارد. اگر موهای شما آسیب دیده باشند نیاز بیشتری به مراقبت و رسیدگی دارند. در این مطلب نیازهای تغذیه ای موها و نکات مهم برای سلامتی و شادابی موها را برای علاقه مندان به زیبایی ارائه می دهیم.

بهترین روش ها برای تقویت موها
چه بخوریم که موهای سالم داشته باشیم
پروتئین

مو از پروتئین ساخته می شود؛ بنابراین برای داشتن موهای سالم پروتئین کافی در رژیم غذایی خود قرار دهید. گوشت قرمز، مرغ، بوقلمون، ماهی، محصولات لبنی، تخم مرغ، حبوبات و آجیل بهترین منابع پروتئین هستند.
آهن

آهن یکی از مهم ترین مواد معدنی لازم برای مو است و کمبود آن باعث ریزش مو می شود. گوشت قرمز، مرغ، ماهی و همچنین عدس، اسفناج و گیاهان دارای برگ سبز مانند کلم بروکلی، کلم پیچ و سبزیجات سالادی منابع طبیعی آهن هستند.
ویتامین ث

ویتامین ث باعث جذب بهتر آهن در بدن می شود؛ به همین دلیل بهتر است منابع حاوی آهن و ویتامین ث به صورت همزمان با هم مصرف شوند. انگور سیاه، زغال اخته، کلم بروکلی، گواوا، میوه کیوی، پرتقال، پاپایا، توت فرنگی و سیب زمینی شیرین منابع سرشار ویتامین ث هستند. ویتامین ث همچنین به تولید کلاژن کمک می کند که باعث تقویت مویرگ های حمایت کننده مو می شود.
امگا3

امگا3 باعث مرطوب نگه داشتن موها می شود. ماهی های روغنی مانند ماهی آزاد، شاه ماهی، ساردین، قزل آلا و ماهی خال مخالی و منابع گیاهی از جمله آووکادو، دانه کدو تنبل و گردو سرشار از امگا3 هستند.
ویتامین آ

جگر گوساله، جگر مرغ، جگر گاو، پنیر، زرده تخم مرغ، کره تازه و قلوه منابع حیوانی و هویج، کدو تنبل و سیب زمینی شیرین منابع گیاهی ویتامین آ هستند.
روی و سلنیوم

برخی مواد معدنی مانند روی و سلنیوم برای محافظت از پوست سر مورد نیاز هستند. غلات غنی شده و آرد کامل و نیز صدف، گوشت گاو و تخم مرغ غنی از روی هستند.
ویتامین ای

مصرف ویتامین ای باعث حفاظت از پوست و مو در برابر نور خورشید می شود. آجیل علاوه بر روی و سلنیوم منبع ویتامین ای نیز هستند.
بیوتین

آرد کامل، جگر، زرده تخم مرغ، آرد سویا و مخمر مواد غنی از بیوتین هستند.
برای تقویت موهای خود ماسک طبیعی تهیه کنید

زرده نخم مرغ را بزنید و با نیمی از آووکادوی له شده و یک قاشق چای خوری عسل مخلوط کنید. موهای تمیز و مرطوب خود را به مدت 30 دقیقه با این ماسک تقویت کننده ماساژ دهید و سپس بشویید.
با راه های ساده به تقویت و استحکام موهای خود کمک کنید

    موهای ضعیف احتیاج به مراقبت خاصی دارند؛ برای تقویت این نوع از موها از ماسک های غنی از پروتئین استفاده کنید.
    در شرایط عادی هر دو هفته یک بار و در صورت آسیب دیدگی موها هفته ای یک بار از ماسک تقویت کننده مو استفاده کنید.
    موهای خود را با استفاده از آب ولرم و کمی گرم شست و شو کنید.
    ابزارهایی مانند فرکننده مو، اتوی مو و سشوار باعث شکنندگی موها می شوند. اگر قصد دارید از این وسایل برای آرایش موها استفاده کنید دفعات استفاده و درجه حرارت آن را محدود کنید و قبل از استفاده، از محافظت کننده مو برای محافظت از موها استفاده کنید.
    اگر موها خیلی خشک و شکننده باشند انتهای موها دوشاخه می شود و به اصطلاح موخوره روی موها ایجاد می شود. دوشاخه شدن مو می تواند در تمام طول مو امتداد پیدا کند؛ به طوری که رشته مو به طور کامل به دو شاخه تقسیم می شود. برای جلوگیری از این اتفاق، هر شش هفته کمی از انتهای موهای خود را کوتاه کنید.
    اگر موهای شکننده ای دارید مراقب باشید هنگام شانه کردن موهایتان کشیده و شکسته نشوند. برای این کار می توانید از اسپری نرم و بازکننده گره موها استفاده کنید.

منابع

http://hair.allwomenstalk.com//
http://www.bbcgoodfood.com/
http://hairfair.org//
http://www.wikihow.com/

ارسال نظر
* نام شما:

ایمیل شما: (محرمانه)

تلفن شما: (محرمانه)

* پیام شما:
رتبه: بد            خوب

کد نمایش داده شده را تایپ نمایید:

تازه سازی